hoi - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu hoi - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu

hoi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 Augustus 2012 | Canada, Millarville

Hey allemaal,

Wil ik eindelijk foto's gaan plaatsen, kan het niet omdat ze de site een beetje verbouwd hebben en ik nu eerst een of ander programma moet downloaden. En daar heb ik niet zo'n zin in, straks mol ik z'n computer ook nog.

Superleuk om alle reacties te lezen weer! Trouwens, Britt, Irene, Maart, Esmee, je kunt ook priveberichten sturen, dus kom maar op met al die Spanjeverhalen!! Of we moeten een keertje bellen ofzo! Ik vindt het wel heel jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar maak er een hele leuke tijd van!

Ine, ik vind het ook jammer dat ik er morgen niet ben. Zou leuk geweest zijn, maar mep je han en ilse wel van de baan voor me?! En nee, ik krijg helemaal niks mee van de Olympische spelen, want Doug heeft geen tv! Jaa, je leest het goed, en ook geen wifi en alleen mobiel bereik als je naar de stal toeloopt xD. Totaal afgezonderd van de wereld dus. Maar daarom wil ik graag al het olympische nieuws horen! Heeft Nederland al veel binnengehaald? Was de opening mooi?

Het vee verplaatsen ging niet helemaal zoals gepland xD. De mensen waarvan de koeien waren hadden wat hekken open laten staan, en mijn cowboykunsten zijn nog niet geweldig, dus ze ontsnapten allemaal (stuk of 35) door het hek naar het bos. Wij erachteraan op de paarden, maar het was heel moeilijk om ze weer bij elkaar te krijgen omdat het moeilijk is om in het bos paard te rijden door alle bomen enzo (goh). Doug's paard (pepy, voor han, nancy en ilse) heeft zich waarschijnlijk toen ook bezeerd want hij loopt niet zo lekker meer. Maar anyway, ik faalde een beetje en het duurde heel lang dus toen heeft een andere man het van mij overgenomen en ben ik te voet verder gegaan. Maar was wel een hele beleving. De rodeo was ook leuk. Niet heel veel bijzonders over te zeggen. Heb wel eindelijk de eerste Hollander gesproken, een meisje dat hier is voor een of ander onderzoek. Misschien gaan we dit weekend weer naar de rodeo, want dan is er weer een andere: de Millarville rodeo. Hopelijk kan Montana/Shelby dan wel mee. Doug is wel heel erg zorgzaam voor zijn paarden, hij wil het liefst net zo zijn als de 'vaquero's' (spreek uit: baquero's, want het is spaans) Dat zijn zeg maar de echte cowboys wat paarden betreft, die de paarden echt helemaal doorhebben en proberen alles het fijnst te maken voor het paard. Door naar de houding van de paarden te kijken bij de rodeo kan hij dan ook snel zeggen wie zijn paard op de juiste manier behandelt en wie niet. Is wel bijzonder om te zien.
Verder ben ik hier vooral op het land aan het werk, een beetje gras maaien, schilderen enz en is Doug ook veel werk op de computer aan het doen omdat dat nou eenmaal moet. Maar het is heerlijk weer dus we zitten ook heel vaak buiten gitaar te spelen of gewoon van de zon te genieten. Gisteravond heb ik een cowboymuziek-geschiedenis lesje gehad. Hij heeft hier nog een platenspeler en hij heeft me allerlei cowboymuziek laten horen. Vanavond hebben we weer flamencodansles en morgen gaan we weer naar calgary.

Beetje onsamenhangend verhaal geloof ik, maarja, jullie moeten het ermee doen!

Liefs, Nicole

  • 01 Augustus 2012 - 11:33

    Fred:

    Leuk verslag! Laat ons weten hoe de flamenco lessen je (wel of niet) bevallen. Olympische spelen: NL heeft 1 x goud (Marianne Vos, wielrennen) en 1 x zilver (zwemestafette dames; bizar om te zien dat die 4 dames helemaal niet blij waren met zilver, ze wilden goud!). Wellicht komt nog meer bij! Er komen nog vele sporten waar de NLers een kans maken. Buiten Olympische Spelen is het op NLse TV nu echt komkommertijd, dus mis je niet veel! Leuk om te horen dat je koeien moet leiden te paard! Succes met alles in Canada en veel plezier straks in de USA! Groetjes, Fred

  • 01 Augustus 2012 - 20:05

    Opa & Oma:

    Hoi, Nicole !
    Fijn, om weer iets van jou te horen. Al die belevenissen ; op een paard achter de koeien aan jagen . Lekker genieten van de Canadese natuur. Gitaarspelen, en flamenco-dansen.
    Toen ik in 1974 in Saskatoon was op een congres over automatisering in de landbouw, maakten we ook nog een excursie naar het Lake- Diefenbaker. Daar wordt het water opgestuwd van de South-Saskatchewan-River.
    Men heeft bij dat stuwmeer een grote hydro-centrale gebouwd . Misschien komt de stroomvoorziening van Millarvile ook wel van deze centrale. Maar dat weet ik niet. vraag het maar aan Doug.In ieder geval was het een indrukwekkende excursie.en een prachtige omgeving.
    Jammer, dat je niet zo veel van de Olympische spelen te horen krijgt. Uiteraard zul je geïnteresseerd zijn in de prestaties van de hockey-dames.
    Hoewel niet zo erg overtuigend, hebben de vrouwen 2 X gespeeld, en 2X gewonnen (van België, en van Japan ). In poule A is de stand nu : 1-Gr. Brittannië, 6 punten; 2-Nederland , 6 punten; 3- China 4 punten;
    4-België, 1 punt; 5-Japan-0 ; en 6- Zuid-Korea.ook 0 punten. Er zijn dus nog alle kansen, jammer, dat we Willemijn Bos wegens blessure moeten missen.
    Lieve Nicole, ook namens Oma: veel groeten en verder heel prettige dagen gewenst, en we horen graag weer iets van jou. daag, Opa.

  • 02 Augustus 2012 - 13:54

    Ilse:

    Hee niek
    Veel plezier nog je paar dagen in Canada . ( dan zie ik je weer en ga je dan dood knuffelen :p)
    En voor Montana


    Happy birthday have à Nice day


    ;) 17 :)

    Ik kan vanavond niet bellen sorry zussie ik bel logeren bij Shana maar papa en mama gaan bellen maar ik spreek je wel in het weekend en dan moet ik je heeeeeeeel veeeeeeel vertellen
    Xxxxilse

  • 02 Augustus 2012 - 16:39

    Hoi Nicole:

    Wat een bijzonder tijd heb jij daar, het klinkt heel aantrekkelijk zo totaal anders dan de meeste vakantie verhalen zijn. Leven als een au-pair maar dan echt lid van de familie zijn. En je schrijft helemaal niet warrig hoor, e hebt echt zoveel te vertellen. Eigenlijk zoals je weet heb ik een grote tegenzin met alles wat maar met computer gedaan moet worden. Echter nu is het zo'n fantastich middel dat ik als het wareje voor me kan zien en misschien kan dat ook wel, helaas is dat voor mij a great art.
    Lieve Nicole nog een paar dagen bij Doug, mijn hartelijke groeten voor hem en na jou meisje zal a.s. dinsdag heel erg worden uitgekeken.
    Groeten van oma, Luca komt zondag Pim gezelschap houden.

  • 02 Augustus 2012 - 19:31

    Opa:

    Vanmiddag naar de hockeywedstrijd; Nederland - China gekeken. Onze meiden wonnen, magertjes met 1 - 0 .
    Ze hadden veel meer kansen, maar misten een aantal straf-corners.
    Groetjes en liefs, , ook van Oma.

  • 04 Augustus 2012 - 09:24

    Han:

    Hoi Niek,

    Wij ook eindelijk vakantie na een erg lange laatste werk dag (6:45 - 23:45) in München. We krijgen nu ook wel zin in vakantie en om jou weer te zien natuurlijk.
    Veel plezier nog de laatst dagen met de rodeo / Montana en de bouw van de "hay-feeder" (sla aub niet op je vingers).
    Ik stuur je nog een mail omtrent het vliegen/ontmoetingsplek dinsdag, Ilse belt je nog vanavond (10:00 uur jou tijd).
    Groeten aan Doug en Montana, see you in LA!!

  • 04 Augustus 2012 - 12:59

    Ine:

    Hoi Nicole,

    Dit wordt denk ik mijn laatste berichtje aan jou of jullie moeten definitief besluiten om een 'waarbenjij.nu' vanuit de USA te starten. Papa vertelde woensdag dat hij dat overweegt. We hebben heerlijk getennist. Papa keek op van het feit dat ik toch nog wel een redelijk balletje wist te slaan. We hebben afgesproken dat ik zowel met hem als met je zus een keer een toernooitje ga spelen. Komende week wil ik een uurtje een baan huren, zodat Bart en ik na een jaar of drie/vier eindelijk weer eens kunnen meppen. Wanneer hij ook enthousiast is, overwegen we om weer lid te worden van een club. We sporten nu - met uitzondering van af en toe wandelen - namelijk helemaal niet samen en dat vind ik maar niks. Ik had de volgende dag overigens ongelooflijke spierpijn in mijn achterwerk en - helaas - ook vrij veel last van een botje bij mijn elleboog. Enfin, gaat wel weer over zullen we maar zeggen. Jij houdt je conditie dus op peil met dansen en paardrijden. Wil je in Nederland doorgaan met flamenco-dansen?
    Gisteren ben ik de hele dag in touw geweest met mijn grote nicht, haar bijna-man en en mijn twee achternichtjes van bijna vier en twee en een half. Zo, dat is vermoeiend! We zijn eerst de stad in gegaan om jurkjes voor de bruiloft te kopen. Uiteindelijk vonden we twee identieke roze jurkjes met kantjes en rouches enz. Echte feestjurken! Barbara was dolgelukkig. Toen we daarna ook nog voor een habbekrats voor Bona drie overhemden, een pak en een colbert bemachtigden, kon haar dag niet meer stuk. Daarna hebben we in de stad geluncht en bij ons nog wat gedronken, dat wil zeggen, Bona heeft naar de OS gekeken, Bart en Barbara hebben gepraat en ik mocht de kinderen entertainen. We zijn de hond van de buren uit gaan laten, hebben boekjes gelezen, met de (niet-breekbare) poezen van mijn verzameling gespeeld en de speeltuin onveilig gemaakt. De meisjes pakten telkens ongevraagd fietsjes, stepjes enz. van andere kindjes af. Grr. Op een gegeven moment zei Isa 'oma' tegen me. Hoewel ik roep dat het me enig lijkt om t.z.t. oma te worden, vond ik dat toch wel erg raar om te horen!! Voorlopig blijf ik nog maar even (tante) Ine.
    Wat heb je trouwens - even een ander onderwerp - een fantastisch rapport. Ilse liet woensdag zowel haar (ook erg mooi) als jouw rapport zien. De SE-cijfers die je tot nu toe gehaald hebt, zijn ook niet verkeerd. Ik blijf me wel verbazen over het feit dat je van diverse vakken nog helemaal geen SE's gehad hebt. De eerstvolgende keer dat ik in Amersfoort ben, wil ik graag je PTA-boekje zien. Ik ben natuurlijk vooral geinteresseerd in de SE-onderdelen van mijn vak. Ha ha.
    Het is een uur, ik ga een boterham eten en dan naar Intratuin: wat klimplanten kopen, zodat de pergola volgend jaar gezellig begroeid is. Daarna moet ik nog op jacht naar feestelijke, rode oorbellen. (Ik heb alleen maar simpele rondjes.) Ik heb namelijk rode schoenen met hakken gekocht voor onder de jurk die ik tijdens de trouwerij draag. Vanwege mijn onmogelijk brede voeten (en steunzolen) draag ik vrijwel altijd brave, platte schoenen, maar dat vind ik voor woensdag niet zo mooi. Ik heb er donderdag al op gestrompeld. Ik zal ze straks ook weer aan doen in de hoop dat ik ze een beetje uitloop, maar plezierig is anders. Tja, wie mooi wil zijn....
    Ik wens je nog een paar heel gezellig dagen bij Doug, maar vooral enorm veel plezier tijdens de rondreis door de USA met mama, papa en Ilse.

    Liefs,
    Ine

  • 05 Augustus 2012 - 09:16

    Ilse:

    Seee you in L.A. XxxxxxxxxxxxxxxxxxX ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hello there ;)! Op deze site zijn al mijn foto's en reisverslagen te zien van mijn tijd in Canada. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen! Liefs en fijne vakantie allemaal, Nicole

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 11333

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 01 Augustus 2017

Azië 2017

10 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: