nummer 3 vanuit een zonnig (muahaha) Canada - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu nummer 3 vanuit een zonnig (muahaha) Canada - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu

nummer 3 vanuit een zonnig (muahaha) Canada

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Juli 2012 | Canada, Millarville

Hoi allemaal,

Eerst wat reacties op de reacties :)

Ys... Dat was geen soep,dat was avondeten. Eerlijk gezegd lagen er nog meer brokken aardappel en ik wil niet weten wat in, maar die had ik al op en toen bedacht ik: dit is zo ranzig, laat ik er een foto van maken. En mijn flamencoskills zijn nu echt pro! En doug kan ook aardig spaans, ik leer nu ook een paar woorden. Als ik terugkom kunnen we spaans praten!

Sorry opa & oma, vandaag geen tijd voor een heel lang verslag dus geen foto's. Maar ik beloof dat ze erop gaan komen!

Ilse, wat een rotrooster! Maar waarschijnlijk heb ik ook late lessen, dus dan kan ik je eindelijk een keer ophalen.

Fred, haha moet vast een mooie bril zijn!

Okee, back to business, na die laatste dag waarover ik nog geschreven heb hebben we nog een of twee dagen hier rondgehangen en wat klusjes gedaan, en gitaar gespeeld, want het weer was een beetje holland-achtig. 3 dagen geleden zijn we naar calgary gegaan, naar doug's moeder en daar hebben we geslapen. De volgende dag moest doug naar zijn werk in calgary (hij moet een keer per week naar zn office). Ik ben met hem meegegaan en heb van half 9 tot iets van 3 in calgary rondgehangen en wat geshopt. Was best leuk. Afgelopen week was hier de 100ste stampede, wij zijn niet gegaan maar je zag nog overal op de ramen mooie 100years stampede-schilderingen. Zal er de volgende keer foto's van toevoegen. En er stond midden in de stad een piano, waar ik nog even een nummertje op gespeeld heb :P. Toen heb ik rond 3 de bus genomen en zelf de weg terug gevonden naar zijn moeder's huis. Daar heb ik vervolgens met de filipijnse vrouw die doug's moeder verzorgt gepraat. Best grappig, dat twee mensen van totaal andere delen van de wereld zo door het engels toch met elkaar kunnen praten. Gisteren back home hebben we de grasmaaier weer opgehaald en zijn we op bezoek geweest bij een echte western-man kun je wel zeggen. Zijn hele huis vol met dierenhoofden enzo. Maar was wel vet mooi. Thuis heb ik het gras gemaaid en een paar spijkers in een plank geslagen. 's Avonds hebben we een kampvuurtje gemaakt en hebben we tot half 2 gekletst, wat achteraf niet zo handig bleek want doug heeft nu z'n verkoudheid weer terug. Maarja, vandaag krijgen we gitaarles en morgen gaan we naar windermere, zijn huis aan het meer en blijven daar tot dinsdag.

Hoe is het daar? nogsteeds niet meer dan dat ene zonnestraaltje?

liefs, Nicole

  • 18 Juli 2012 - 20:30

    Han:

    Fijn dat je je zo vermaakt! Had je Calgary al aan je voeten met je piano-concert?
    Ben ook erg benieuwd naar je flamenco foto's.
    Ik hoop dat de gitaarles enige verbetering opleverd. Veel plezier in Windermere (voorspelling t/m het weekend zon en 25 graden --> bofkont : p). Hier schijnt binnenkort ook een straaltje te komen....
    Xx Han

  • 20 Juli 2012 - 09:37

    Opa En Oma:

    Fijn,dat je zo veel ziet en beleeft in Canada. Ga je ook nog naar de Rocky Mountains ? Zag je bij het shoppen in Calery veel indianen-kunst ?
    We kijken al weer uit naar je volgende verslag .
    Liefs en groeten .

  • 22 Juli 2012 - 17:49

    Ilse:

    Heeeee zussie
    Veel plezier in Windermere
    ( ik jaloers :p)
    En veel plezier om naar de stampede te gaan .
    XxxxxxxxxxxxX Ilse
    Ps: i love you sooooo very Munch

  • 24 Juli 2012 - 17:30

    Opa En Oma En Ilse :

    Hee niek
    Gisteren ben ik bij opa en oma gekomen te logeren .
    Papa en mama halen mij woensdag weer op .
    Morgen bellen we met zijn allen.
    Vandaag hebben we bij Panoramahoeve poffertjes gegeten .
    Daarna hebben we mini golf gespeeld .
    Was super leuk !
    Morgen gaan we kwarktaart bakken .
    Het is hier vandaag 29 graden .
    Liefs en groetjes van ons 3

  • 25 Juli 2012 - 16:13

    Ine:

    Hoi Nicole,

    Eindelijk, eindelijk een reactie van je (enige) tante. Ik heb zondag contact met papa gehad en gehoord dat je het goed maakt, ondanks het feit dat je hard moet werken.Maar goed, daar is nog nooit iemand dood aan gedaan en misschien geniet je dan over een week of wat meer van die dodelijke saaie lessen op school: kun je in ieder geval geen spierpijn van krijgen!
    Ik had me maandag voorgenomen je verslagen te lezen en te mailen, maar toen lag de site eruit. Gisteren herkansing, dacht ik. Nee dus, die muts van een tante van je had www voor nicolecanada genoteerd. Was dus niet de bedoeling... Je komt dan op de 'overallsite' en dan vragen ze een dagboeknaam en wachtwoord. Had ik dus niet. Vandaag maar weer eens een poging gedaan, maar uiteindelijk moest ik mijn nederlaag bekennen en heb ik zojuist je vader op zijn werk gebeld. Tja, toen was binnen een minuut duidelijk wat voor stommiteit ik had begaan.
    Enfin, we hebben elkaar 'gevonden' en ik beloof je dat ik geregeld iets van me zal laten horen. Zo te lezen word je een volleerd bouwvakster, danseres, gitaarspeelster en paardrijdster. Je weet waarschijnlijk wel dat Han en ik vroeger de meeste vakanties in Drenthe bij de opa's en oma's doorbrachten. In Buinen had een neef van mijn vader een paard, waarop ik wel eens - zonder zadel - mocht rijden. Ging best lekker tot mevrouw het in haar kop kreeg om de schapen - die ik ook in dat weiland liepen - op te gaan jagen. Gelukkig ben ik er nooit afgekukeld en heb ik ze evenmin met een lasso hoeven vangen.
    Bart roept dat ik af moet sluiten: we gaan met vrienden in Helmond uit eten.
    Morgen meer.

    Liefs,
    Ine

  • 26 Juli 2012 - 17:27

    Ine:

    Ha die Nicole,

    Zoals beloofd, ben ik er vandaag weer. Ik stik de moord ( het is vijf uur 's middags) op mijn studeerkamer, maar deze bejaarde heeft geen tablet waarmee ze de verkoeling van de tuin op kan zoeken. Ga ik dus gewoon lekker zwetend mijn verhaal van gisteren vervolgen. We hebben twee heerlijke weken in Kroatie (ik weet niet hoe het met trema's zit, sorry) gehad. Zowel qua cultuur als natuur is het een prachtig land. Het schijnt dat half Nederland momenteel in Kroatie zit, maar daar hebben wij vrijwel niets van gemerkt. Wij zaten dan ook niet in Istrie - ik denk dat dat gebied erg lijkt op de oostkust van Spanje (brr) - maar in het meer zuidelijke deel van Kroatie: Dalmatie.Vooral de eerste week hebben we veel gepraat over allerlei zaken die na het overlijden van Barts moeder boven kwamen drijven. Alle broertjes hebben zo het een en ander aan jeugdtrauma's te verwerken en zoiets gebeurt meestal pas na het overlijden van iemand die die trauma's (deels) veroorzaakt heeft.... Wat dat betreft kon de timing van onze vakantie niet beter (drie dagen na de crematie van Barts moeder).
    Deze week heb ik grotendeels besteed aan het knippen en plakken in verband met het fotoboek dat ik na iedere vakantie maak. Verder bezoek ik allerlei mensen die ik al tijden niet gezien heb.
    Yannick heeft morgen zijn laatste 'gewone' bachelortentamen en gaat maandag aan zijn allereerste coschap beginnen. Iedereen moet er dus maar voor zorgen dat hij/zij binnenkort niet op "Interne" van het UMC komt te liggen. Ha ha.Sanne heeft met een beetje geluk binnenkort een baan. 9 augustus wordt ze bij haar (wellicht) toekomstige baas voorgedragen als DE kandidaat voor de functie van project controller.
    Volgende week ga ik naar Amersfoort: me van de baan laten meppen door je paps en zusje. Aan het eind van de middag ga ik nar Yannick: ik mest twee keer per jaar zijn (eigenlijk ons) appartement uit en daarna ga ik met hem en Mirjam uit eten. Zondag wordt ze 23. Ik krijg 'oude' kinders!

  • 26 Juli 2012 - 17:33

    Ine:

    Ja hoor, erg grappig, druk ik voor ik fatsoenlijk afgesloten heb, op 'verzenden'. Zal mij ook weer eens niet gebeuren. Wat ben ik toch een muts.
    Ik wens je heel veel plezier tijdens de tweede helft van je verblijf bij Doug. Ik ben benieuwd of Montana haar neus nog een keer laat zien. Vind je trouwens dat je Engels flink vooruit is gegaan?

    Tot snel schrijfs.

    Liefs,
    Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hello there ;)! Op deze site zijn al mijn foto's en reisverslagen te zien van mijn tijd in Canada. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen! Liefs en fijne vakantie allemaal, Nicole

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 11336

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 01 Augustus 2017

Azië 2017

10 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: