number 2 - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu number 2 - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu

number 2

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Juli 2012 | Canada, Millarville

halloo!

Vandaag ben ik eens een keer als eerste wakker, dus kan ik de laptop kapen ;) (ja, bij mij is het nu ochtend). Echt heel erg leuk om jullie reacties te lezen, doet me echt goed! En Britt, ja iedereen kan het lezen en doug is wel vrolijk hoor, maar je kunt wel zien dat ie een moeilijke tijd achter de rug heeft gehad, met de scheiding enzo en nu heeft ie een soort van chronische verkoudheid waar die ook echt last van heeft. Ilse, sorry maar Jacker is er niet! Montana heeft hem de laatste keer dat ze hier was meegenomen, maar hij komt misschien wel weer hoor.

Ik zal weer verder gaan bij de dag waar ik geeindigd was. De volgende dag ging ik eerst nog wat verder met verven, en 's avonds hebben we, zoals beloofd, paardgereden. Het is allemaal best wel eng, want Doug gooit me zeg maar wel meteeen in het diepe. "oh, je kunt een halter om een paard doen, dan kun je ook wel rijden". Nadat ik gisteren ben begonnen met lassowerpen kwam ook al het idee in z'n hoofd op dat ik aan het eind van de vakantie wel te paard een koe kan vangen. Ik denk toch niet helemaal dat dat de planning gaat worden. Maar in ieder geval, het paardrijden was wel leuk, maar moet nog wel wennen. Volgens mij zit ik ook echt voor geen meter, want m'n kont was redelijk pijnlijk erna. Ik zit nu te twijfelen of ik een dag oversla, de dagen gaan zo snel hier. Gisteren was ik ook weer begonnen met verven, maar gingen we in de middag naar de stad, Calgary, we gingen eerst de grasmaaier droppen, die ik had gesloopt, en daarna boodschappen doen in de walmart. Echt heel vreemd om te zien: Doug voelt zich echt niet op z'n gemak in de stad. Je ziet het meteen. Hij kan gewoon niet tegen al die drukte. Best vreemd, want hij is geboren in de stad. Hij heeft z'n hele leven gewerkt om dit prachtige huis en gebied hier te kopen. Het was veel werk, maar hij zou echt doodongelukkig zijn in de stad. Na de boodschappen gingen we hooi halen. 30 balen hooi achterop z'n auto! Ik zal er zo foto's bij doen. 's avonds zitten we hier lekker op het terras in het zonnetje. Hij leert me ook vogels herkennen, is best leuk! Het eten hier is trouwens best ranzig. Tenminste, hij doet wel z'n best maar hij heeft een bijzondere smaak, heel spicy en met veel ui en knoflook en champignons het liefst. Daar zal ik ook een foto van toevoegen. Ik heb geen idee wat we vandaag gaan doen, Doug slaapt nogsteeds :P. Hoe is het weer in nederland? Nogsteeds zo slecht? Als jullie nog leuke verhalen hebben, moet je ze ook maar hierop zetten, ik moet wel een beetje op de hoogte blijven ;).
Liefs, Nicole

  • 14 Juli 2012 - 15:41

    Fred:

    Leuk 2e verslag! Western zadels zitten op zich makkelijker dan de zgn. Engelse zadels die we in NL gebruiken. Als je nooit paard rijdt, dan is pijn in het achterwerk wel verzekerd! Het lijkt overigens behoorlijk op fietsen: als je te weinig vaart hebt, gaat het paard zwalken! In ieder geval wens ik je veel succes en plezier bij nieuwe ritten te paard (die gezien jouw rij-ervaring het beste 1 uurtje duren)!
    Weer in NL is ronduit slecht. Zaterdagochtend niets anders dan harde regen! Dus wat het weer betreft bof je!
    Enige bijzonder die ik je kan melden, is dat ik vanmiddag een nieuwe bril heb: een Björn Borg bril!
    Ik kijk uit naar je 3e verslag.
    Groetjes, Fred

  • 14 Juli 2012 - 16:53

    Je Zusje:

    Hee Nicole
    Succes met paardrijden en kalfje vangen : p En veel plezier met alle Klusjes .en super leuke foto's . En super leuke slippers ( jaloers : p) . Maandag ga ik naar primark en ga ik ook voor jou naar leuke kleding kijken . Hier in Nederland is saai zonder jou en het regent altijd .
    Maak er een fijne vakantie van

    Kuziezzzz Ilse

  • 14 Juli 2012 - 17:31

    Opa En Oma:

    Fijn,om weer wat van jou te horen. Paardrijden en lassowerpen ! Je wordt een echte cowboy. Pardon, cowgirl (of bestaat dat woord niet )
    Leuke fotoserie. Geeft een indruk van de enorme ruimte daar in Canada.
    Op het zoekplaatje hebben we de eekhoorn wel kunnen vinden.
    Veel spannendst is hier niet gebeurd.
    Liefs en groetjes, Opa en Oma

  • 14 Juli 2012 - 17:56

    Han:

    Hoi Nic,
    Leuk verhaal en mooie foto's, ben erg jaloer op het lekkere Chillen op de veranda..... Wellicht dat de chronische verkoudheid van Doug iets met het eten te maken heeft??
    Als je de volgende keer in de wallmart komt zou ik een nieuw broekje voor Doug kopen.... Zijn jullie nog aan het hardlopen?
    Hier alles ok behalve het weer (bij jou vanaf di weer zon en 25gr), morgen ga ik met Ilse naar kampong ( Ned. - nieuwzeeland). Maak mooie foto's als je nog naar de stampede gaat.
    Geniet lekker wel voorzichtig zijn. Xx

  • 15 Juli 2012 - 19:13

    Ilse:

    Hee Niek
    Vandaag
    nieuw Zeeland - nederland
    2-4 gewonnen

    Ik heb volgend jaar echt een heel stom rooster
    Maandag : om 4 uur uit
    Dinsdag : om kwart over 3 uit
    Woensdag: om 4 uur uit
    Donderdag : om 4 uur uit
    Vrijdag : om 4 uur uit

    Ik hoop dat we snel weer kunnen Skype want wil je heeeel graag weer zien

    Kuziezzzzzz Ilse

  • 16 Juli 2012 - 13:45

    Nancy:

    Hoi niek

    Vandaag naar primark geweest, hartstikke druk maar goed geslaagd voor jou leuke bikini meegenomen en dikke sokken, past bij deze zomer.
    Wat voor klusjes doe je daar eigenlijk als het zo regent?
    Heb je nog gitaar kunnen spelen?
    Groetjes en morgenavond proberen we te bellen

  • 16 Juli 2012 - 17:57

    Opa En Oma:

    Hoi ! Nicole,
    Ik wil wel eens zien, hoe het huis er uit ziet. Stuur je ook een foto van Doug's farm ? Volgende week wordt het hier beter met het weer. In Calgery ook.
    Veel groeten en liefs. Opa / Oma.

  • 18 Juli 2012 - 11:43

    Y$anne :

    Heee niek, het ziet er echt fantastisch uit! De omgeving is echt enorm, hoe heeft doug dat bij elkaar gescharreld? Hahaha mooi dat "als je een halter om een paard kan doen kan je ook wel rijden"..ik ben benieuwd hoe je terugkomt in nederland! En naar je flamengo-skills! Al kunnen die moeilijk nóg beter zijn dan die je al had :P. Hier in Nederland is het best wel saai, iedereen is weg, en er is net voor het eerst in 30 jaar ofzo een straaltje zon..onee, alweer weg. Ik ben wel naar die stoomcursus in leiden geweest, het was leuk eigenlijk! En leiden is een mooie stad aber natürlich. Oh, en ik probeerde spaans te leren en te schilderen. Ik probeer het nu niet meer. In ieder geval, heeel veel plezier nog! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag, en je moet snel een foto van jouw in flamengo-outfit posten! Knuffel en xxxx Ysanne.

    P.S.
    Ik ben heel blij dat ik die soep niet hoef te eten..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hello there ;)! Op deze site zijn al mijn foto's en reisverslagen te zien van mijn tijd in Canada. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen! Liefs en fijne vakantie allemaal, Nicole

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 11335

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 01 Augustus 2017

Azië 2017

10 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: