eindelijk... reisverslag 4 - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu eindelijk... reisverslag 4 - Reisverslag uit Millarville, Canada van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu

eindelijk... reisverslag 4

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Juli 2012 | Canada, Millarville

Sorrysorrysorry dat het zo lang heeft geduurd mensen!
Zoals doug zegt: 'there are just not enough hours in a day.'

Ik vind het wel heel erg leuk om al jullie reacties te lezen, super bedankt daarvoor!
Opa en oma, ik heb bij het shoppen niet erg veel indianenkunst gezien, maar ben gister naar dat museum geweest en daar hadden ze wel indianenkunst. Ook een expositie van Charlie Russel, een hele goeie cowboyschilderaar.
Ine, wat leuk om van je te horen! Ben benieuwd naar jullie volgende fotoboek. Wel naar van die familieproblemen die naar boven komen. Ik zal duimen voor Yannick en Sanne! En montana heeft zich nog niet laten zien. Doug heeft haar na iets van 5 keer bellen wel eindelijk kunnen bereiken. We hadden gehoopt dat ze aankomend weekend zou komen, want dan gaan Doug en ik naar een kleine rodeo. Maar ze kan niet. We zijn gister wel weer naar Doug's moeder geweest. "Montana komt hier 2 keer per jaar, bij kerstmis en op haar verjaardag omdat ze weet dat ze dan 200 dollar van me krijgt. Dit jaar krijgt ze geen ene cent!" en een andere uitspraak van haar, als iemand die wat wil verkopen haar belt: 'go to hell' en dan hangt ze op. Ik hou echt van die vrouw, ze is zo koppig! Mijn engels gaat wel vooruit. Het gaat langzaam, maar toch wel duidelijk merkbaar.
Mam, vergeten te vragen toen we belden: hoe is het nu op je werk? En Ilse, hoe is het met jou, meis? Ik mis je wel. En pap, de link werkt niet :(.

De woensdag na mijn laatste verslag zijn we naar Windermere gegaan. Wauw, de weg daarheen alleen al is fantastisch. Sorry again, ik ga er weer geen foto's bij doen. Dat gaan aardig langzaam, en daar heb ik nu niet echt tijd voor. Komt een andere keer! Daar aangekomen was er wel veel werk te doen. Doug is de hele tijd aan het werk geweest rond het huis. Ik heb hem wel geholpen, een beetje schilderen, bomen knippen enz. We zijn ook iets van 5 keer naar de dump gegaan xD daar kun je al je spullen dumpen. En geloof me, 5 keer is veel, want elke keer zat die hele truck weer vol. Doug houdt nogal van efficientie. En te veel 'junk' hoort daar niet bij. Behalve helpen rond het huis heb ik ook lekker in de zon een beetje gitaar gespeeld/boek gelezen en ik ben er een paar keer met de kajak op uit gegaan. Echt prachtig daar! Elke avond lekker daar op de veranda de zon zien ondergaan. Ook een paar herten gezien. Beren gaat hem niet worden denk ik, maar de hertjes zijn ook heel leuk om te zien!
Na 5 heerlijke dagen weer terug naar millarville. Hier een beetje het gras gemaaid en we zijn weer naar calgary gegaan, naar zijn moeder, en om boodschappen te doen, en voor gitaarlessen. Ik zit er bij die lessen wel een beetje hopeloos bij te klappen op het ritme, want ik heb geen gitaar :P. En Doug moest weer werken gisteren dus ik heb weer een dag in calgary rondgelopen, ben ook naar een museum geweest voor de nodige culturele opvoeding.
Morgen gaan we vroeg opstaan om 'caddle' oftewel vee te verplaatsen. Dat betekent op de paarden achter de koeien aan, als echte cowboys. Ik ben benieuwd. Gelukkig hoef ik nog niet de lasso te hanteren! Zaterdag gaan we naar de rodeo en daarna... waarschijnlijk genoeg werk te doen!
Ik ben doug nu ook een beetje nederlands aan het leren, hij kan al tot 10 tellen.

Would love to hear from all of you soon!!!

Geniet van de zonnestraaltjes, want ik heb vernomen dat de zon zojuist is doorgebroken in Nederland!

heel veel liefs, Nicole

  • 27 Juli 2012 - 08:06

    Nancy:

    Hoi niek
    Heerlijk dat je weer wat schrijft.
    Leuke moeder heeft Doug, veel plezier met vee drijven en de rodeo.
    Ik heb net met werk even 4 dagen gewerkt 4x maar moet nu weer 5 dagen dat is veels te veel, ik ben blij dat ik nu kan aftellen naar de vakantie toe dan zie ik jou weer en er zijn in Amerika genoeg beren elanden en andere beesten te zien .
    Gisteren keek ik opmijn horloge toen er nog een klant binnenkwam om 10 voor half zes eerlijk gezegd kan ik ze dan niet meer zien maar deze kon er niet om lachen.
    Nieuwe term geleerd niet te beschreeuwen noemen ze in nijkerk sommige mensen en ongelooflijk maar dit is waar wel sneu om te zien.
    Kun je misschien volgende week als je weer rondstruint in Calgary ook nog een kado voor Doug kopen ik vind een pakje stroopwafels toch wel een beetje weinig, misschien kun je polsen wat hij leuk vindt of weet je dit al.
    Ik verheug me erop jou weer te zien.
    Veel liefs en groetjes
    Nancy

  • 27 Juli 2012 - 15:47

    Britt:

    Hey lieve niek,
    zo te lezen heb je een heerlijke, relaxe tijd! allemaal bijzondere steden en nieuwe dingen en indrukken. vind het leuk om te lezen! volgens mij red jij je wel aardig:P misschien ben je eigenlijk wel heel erg wereld wijs:D

    Ik zit nu sinds ongeveer 1,5 weken in frankrijk en het is heerlijke weer sinds 1 week. de kleur vliegt er op. ik heb wel maar even wifi dus ik kan hiet heel uitgebreid typen. aankomende vrijdag ochtend kom ik weer aan in nederland. waarna ik zaterdag ochtend gelijk naar spanje vlieg. Wij (de meiden) hebben er allemaal wel heel veel zin in maar ik weet nu al dat ik je erg ga missen! vind het ontzettend jammer dat je niet mee gaat maar gelukkig heb je het daar leuk en dat is dan weer mooi! ik hoop dat ik vrijdag de tijd heb voor een iets uitgebreider antwoord! tot die tijd: heel veel fun daar! ik zie je maandag weer en spreek je eerder:P zal vrijdag als het kan wel even wat foto's sturen van vakantie en natuurlijk ook over een paar weken van spanje!

    Veel liefs,
    Britt

  • 27 Juli 2012 - 16:56

    Irene:

    Hee niekie,
    leuk om alles te lezen :) stuur maar snel weer een nieuwe update
    ik ga morgen naar esmee in Biaritz vliegen en daar heb ik onwijs veel zin in. Ga zo definitief mijn tas inpakken en kijken wat ik echt thuis moet laten. Ik heb alleen een handbagagetas met al mijn kleren dus ik ben volgens jou waarschijnlijk heel goed bezig.
    xxxxx misjee

  • 27 Juli 2012 - 19:50

    Opa & Oma:

    Hoi, Nicole !
    Fijn,om weer wat van je te horen, en zo te lezen, heb je het nog steeds goed naar je zin. We hadden een paar gezellige dagen toen Ilse bij ons logeerde. Woensdagavond waren Han en Nancy hier ,om haar weer te halen. We zaten buiten in de tuin, toen we even met jou gingen bellen. Het was leuk, om je stem weer te horen. Zo duidelijk, de afstand vanuit Amersfoort of uit Canada maakt wat de duidelijkheid betreft, geen verschil.
    Ik geloof direct, dat het een mooie autorit was van Millarvile naar Windermere. Op de computer probeer ik het een beetje te volgen. De weg gaat langs de "foothills of the Rockymountains."
    ( Wat is Canada toch een mooi land ).
    Morgen (Zaterdag) gaan Oma en ik naar de verjaardag van Oma's broer, Jaap (Assen). Hopelijk is het dan niet meer zo warm, maar we hebben gelukkig airco in de auto.
    Veel plezier op de rodeo ! Jammer, dat Doug niet een goede band met zijn enige dochter heeft.
    Gelukkig zit dat bij ons wel goed. We love you ! Doe je onze groeten aan Doug ?
    Voor jou nog veel liefs en we wensen je nog fijne dagen in Millarvile. Ook van Oma veel groeten en beste wensen. en een kus. Opa.

  • 28 Juli 2012 - 11:26

    Ilse:

    Hee niek
    Heel veel plezier met alles.
    Tot vanavond als we je bellen.
    Hou super veel van jou.
    En mis jeeeeeeeeeeeeeee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg
    Kuziez kuziez kuziez Ilse
    De groetjes aan Doug ,Pablo, holiday, peppy

  • 31 Juli 2012 - 18:24

    Ine:

    Ha die Nicole,

    Ik vroeg me zojuist af of er weer een verslag zou zijn en jawel! Hoezo heb je geen gitaar? Je hebt toch zo'n krakkemikkig gevalletje op een rommelmarkt gekocht (of heb je die niet meegenomen?) en anders heeft Doug toch wel een gitaar te leen? Ik heb nog steeds niet de moed gehad om een pianojuffrouw of -meneer te bellen. Moet het nu echt van mezelf gaan doen. Ik weet dat mijn vrije dag komend schooljaar de vrijdag wordt (ik had de woensdag gevraagd, maar ja, niet gekregen), dus dan kan ik direct melden wanneer ik les 'wil' hebben. Verder heb ik me (opnieuw) aangemeld bij skateles - natuurlijk bij iemand anders dan die flapdrol die in Geertruidenberg niet op kwam dagen - en ik heb via school een 'bedrijfszwempas' geritseld. Ik heb me voorgenomen om een keer in de week na school te gaan zwemmen. Het zwembad (Golfslagbad) ligt naast school, dus dat is simpel. En - last but not least - ben ik weer aan het rennen. Ik had maanden geleden van mijn fysiotherapeut een trainingsschema gekregen: wanneer ik me daar 15 weken braaf aan zou houden, zou ik uiteindelijk 30 minuten onafgebroken hard moeten kunnen lopen. Ik ben nooit verder gekomen dan week 8. Ik heb het vorige week weer opgepakt bij week 6. Deze week - week 7 dus - moet ik 8x3 minuten rennen, 45 minuten stevig wandelen en 10x2 minuten rennen. Is te doen.
    Dat Windermere klinkt wel erg aantrekkelijk. Hoe vaak verblijft Doug daar? Verhuurt hij zijn huis ook? Wij 'moeten' natuurlijk ook eens naar Canada. Op oma en Bart en ondergetekende na is iedereen van de familie Huizing er geweest! Maar goed, als we tijd van leven hebben.... Volgend jaar wordt het bij ons Vietnam of Portugal. Hangt af van het feit of Bart dit jaar al dan niet een opdracht krijgt.
    Over je oompje gesproken, Barbara (ons Afrika-nichtje) heeft hem als getuige gevraagd voor haar huwelijk woensdag over een week. Ze heeft ons als enigen van de familie Aerssens uitgenodigd en nu heeft ze hem tot onze verrassing dus ook nog als getuige gevraagd (naast haar moeder). Ik wil niet weten hoe haar vader (Barts broer) daarop gaat reageren... Komende vrijdag komen Barbara, Bona en de meisjes naar Den Bosch. Gaan we feestjurkjes voor ze kopen. Ik heb via internet al een hele route uitgestippeld: ik was natuurlijk absoluut niet meer op de hoogte van alle kinderkledingzaken in Den Bosch. Vanochtend hebben Bart en ik geshopt: hij moest een nieuw pak hebben. Ik totaliteit is hij de afgelopen twee jaar 25 kilo afgevallen, dus je snapt wel dat geen enkel pak hem meer goed zat. Hij bleek van maat 56 naar maat 53 te zijn gegaan. Ik heb een jurk (grijze achtergrond en verder heel veel kleuren) en een wit jasje eroverheen. We zijn de hele dag uitgenodigd: eerst het kasteel in Soerendonck versieren, dan (daar) de trouwplechtigheid, vervolgens boottocht door de grachten van Brede en tenslotte diner. Heb er veel zin in, hoewel we - naast de moeder van Barbara en haar tweede man - weinig mensen kennen. Ach, ik klets makkelijk, dus dat scheelt.
    Morgenmiddag ga ik eerst meppen met je zus en papa - moet ze straks even bellen om een tijd/plaats af te spreken - dan moet ik gaan condoleren in Leusden (moeder van een vriendin), daarna ga ik poetsen bij/met Yannick en om zeven uur gaan we met ons drietjes tapas eten. (een van de cadeaus voor Mirjam. Ik heb ook nog wijnglazen, waterglazen, een theebeker en een boek over thee gekocht.)
    Krijg jij nog iets mee van de Olympische Spelen of heb je het daar veel te druk voor? Ik heb niet de indruk dat Canada al waanzinnig veel medailles heeft gewonnen, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik heel selectief kijk.
    Heel veel plezier gewenst met de rodeo komend weekend en tot een volgend keertje mailen.

    Liefs,
    Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hello there ;)! Op deze site zijn al mijn foto's en reisverslagen te zien van mijn tijd in Canada. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen! Liefs en fijne vakantie allemaal, Nicole

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 11314

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 01 Augustus 2017

Azië 2017

10 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: