Numero 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu Numero 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nicole Huizing - WaarBenJij.nu

Numero 1

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Mei 2017 | Singapore, Singapore

Heyhey lieve mensen,

Vandaag, 13 mei (what a shame), begin ik aan mijn eerste reisverslag. Ik lig hier nu om 8 uur 's ochtends wakker in een hostelbed aangezien ik dan nog even met Tiemen kon bellen. Voor zijn gevoel is het nu nog de 12e en hij ligt nu waarschijnlijk heel diep te slapen.

Mijn reis begon in Singapore. Wat een wereldstad is dar zeg! Alles is hier tot in de puntjes gereguleerd en heel erg schoon. Zo worden alle aanwijzingen op bordjes in 4 talen weergegeven (Chinees, Hindi, Engels en maleis want Singapore heeft zelf geen taal (is een mengelmoesje van mensen met allerlei afkomsten)), hebben de stations dubbele deuren voordat je de trein instapt zodat je niet voor de trein kunt vallen/springen, heb ik veel stoplichten gezien met een uitlegbordje over de werking van het stoplicht op de paal en staat bij elk verbod -en dat zijn er veel- ook meteen de boete die je ervoor moet betalen erbij. Ik mort zeggen: als ze dat in Nederland ook bij de parkeerplaatsen zouden doen had ik misschien niet laatst nog een parkeerboete geïnd.

Mijn hostel bevindt zich in little India. De minst nette/gereguleerde buurt van Singapore dus. Nadat ik mijn spullen in de kamer gezet heb loop ik even door de buurt heen om alle geuren, geluiden, bloemenkettingen en drukte in me op te nemen. In de Tekka market haal ik mijn eerste avondeten: murtabak chicken. Deze markt is een overdekte hal met allemaal eetkraampjes. Ziet er eigenlijk alles behalve higiënisch uit maar iedereen raadt deze plaats aan dus het zal wel goed zijn.

De volgende dag neem ik de trein naar een prachtige botanische tuin, maar een paar haltes verderop gelegen. Vooral de megagrote boom met megaveel wortels (is een parasitaire boom die een andere boom volledig overneemt door van bovenaf eigen wortels maar de grond te laten zakken), de vleesetende planten en de orchideëntuin vond ik indrukwekkend. 'S avonds hoor ik dat ik ondanks dat ik als 4e op de wachtrij stond toch mee mag doen aan de welbekende steptour die het hostel biedt. Met z'n 14en sjeesden we de gids achterna door de hele stad heen. We gaan over autostraten, stoepen, door shoppingmalls en komen op uitzichtpunten die je een prachtig zicht geven over de bekende marine bay. Ons eindpunt is een lichtschow onder de Gardens at the bay. Iedereen om ons heen ligt/zit op de grond en staart omhoog. Na de lichtschow is er alleen één probleempje: we zijn één jongen kwijtgeraakt maar hebben zijn step nog wel. Na enige tijd wachten oppert een Duitse jongen van de groep voor de grap om dan maar met 2 steps te steppen. De gids neemt dit alleen iets te serieus en benoemt de Duitser verantwoordelijke voor de extra step. Echter, steppen zonder been dat zich tegen de grond kan afzetten is bijzonder moeilijk. Nadat de gids oppert om zelf met de extra step de trein te nemen en ons zelf de weg naar huis maar te laten vinden, zoeken we als groep een betere oplossing, wat resulteert in de Duitser die de step opvouwt (dat kon blijkbaar) en op z'n rug neemt. Lang leve de Duitser. De andere jongen is trouwens de zelfde avond gewoon veilig bij het hostel aangekomen.

Op mijn laatste dag in Singapore besluit ik om zelf op m'n dooie gemak door de stad heen te lopen. Dit was ook erg leuk, in Singapore is heel erg veel te zien aan mooie gebouwen in allerlei soorten. 'S avonds klets ik nog wat na met de andere hostelgasten en ga ik naar bed.

Tot zover Singapore. Ik ga nu proberen om ook wat bijhorende foto's hierbij te plaatsen en hopelijk vervolgt het verslag van Maleisië snel.

Heel veel liefs,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hello there ;)! Op deze site zijn al mijn foto's en reisverslagen te zien van mijn tijd in Canada. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen! Liefs en fijne vakantie allemaal, Nicole

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11306

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 01 Augustus 2017

Azië 2017

10 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: